Zo bereid je je goed voor op een nieuw trainingsschema

Vrouw trainingsschema telefoon zoeken workout

Yes! Eindelijk een nieuw trainingsschema, aan de bak! Maar, bereid je je wel even voor? Je kunt natuurlijk als kip zonder kop naar de sportschool rennen, maar het is best handig om van te voren even wat research te doen. Dan kun je in de sportschool gewoon aan één stuk door knallen!

Kijk het goed door en maak een planning

Misschien heel voor de hand liggend, maar kijk even goed naar je trainingsschema voordat je naar de sportschool racet. Hoeveel verschillende schema’s heb je, wat voor methode is het en hoe ga je dit inplannen? Bij sommige schema’s, zoals fullbody, moet je verplicht een rustdag inplannen na een training. Dan is het dus wel belangrijk om goed naar je planning te kijken! Maak alvast een planning voor de hele week, zodat je geen enkele training hoeft te missen.

Onbekende oefeningen

Er zitten vast wel wat oefeningen bij die je nog nooit gedaan hebt. Het is ontzettend belangrijk om de oefeningen goed uit te voeren, want anders kun je blessures oplopen. Kijk van te voren even naar de techniek. Op YouTube zijn ontzettend veel duidelijk filmpjes te zien, maak daar gebruik van! Je kunt natuurlijk ook een bekende/trainer om hulp vragen. Niemand die je kan helpen? Film jezelf dan terwijl je de oefening uitvoert en stuur dit naar degene die je schema gemaakt heeft. Dan kan diegene beoordelen of je het goed uitvoert of dat je ergens op moet letten. Dit is trouwens áltijd fijn, want soms denk je een oefening goed te doen en blijkt dit toch niet zo te zijn.

Alternatieven

Heel leuk, zo’n lying leg curl, maar die heeft je sportschool helemaal niet. Of de stairmaster bijvoorbeeld, die is ook niet in elke gym te vinden. Ik heb weleens gehad dat ik in de gym zocht naar een apparaat en dat ik geen idee had wat ik als vervanging kon pakken. Dat is toch vervelend! Sta je een beetje te googlen tijdens je training.. Probeer van te voren vast te kijken naar wat je wel en niet kunt uitvoeren. Vraag dan meteen om een alternatief aan degene die je schema gemaakt heeft. Dan weet je straks precies wat je als vervanger kunt doen!

Nou, hop – naar de sportschool!

 

 

 

2 thoughts on “Zo bereid je je goed voor op een nieuw trainingsschema

  1. Pingback: Ik heb geen spierpijn! Dan heb ik vast niet goed getraind | Be Stronger

  2. Pingback: Train meerdere spieren tegelijk met compound oefeningen | Be Stronger

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *