fbpx

Lowerbody HIIT Workout voor thuis of buiten!

lowerbody hiit workout benen thuis buiten

Even keihard knallen in weinig tijd! Als je geen tijd hebt voor een lange workout of als je even extra energie kwijt wilt. Of misschien wil je je conditie verbeteren? Een HIIT Workout is er niet om je spiermassa te vergroten of om je sterker te maken, maar het is echt om je conditie te verbeteren. Laatst vertelde ik al dat je met HIIT flink wat calorieën kunt verbranden in minder tijd. Nou, wat houdt je nog tegen?

Het lijkt misschien best prima te doen als je het van te voren bekijkt, maar onderschat deze intensieve training niet. Je pakt je hele lowerbody aan en je zal kapot gaan. Het is de bedoeling dat je van elke oefening zo veel mogelijk herhalingen doet binnen de opgegeven tijd. Voer ze vlot en explosief uit! Je hebt niks nodig, behalve een beetje ruimte.Hier komt ie:

Jumping Squats
45 seconden

Goede warming up én een fijne, explosieve oefening. Zorg dat je je rug recht houdt en goed zakt, niet smokkelen!

Crab Walks
45 seconden

Crab walks? Wat? Deze oefening dus. Blijf laag en houd de spanning op je benen. Doe vooral niet rustig aan, maak er een uitdaging van om zoveel mogelijk herhalingen binnen de tijd te kunnen doen! Je kunt een resistance band gebruiken om het zwaarder te maken, maar na een paar rondes heb je het waarschijnlijk al wel moeilijk genoeg.

Side Lunges
45 seconden

Bereid je voor op een flinke burn! Ik vind dit zelf een hele toffe oefening. Je voelt hem ook echt, dat beloof ik je. Omdat je geen herhalingen hebt, maar een maximum tijd kun je bijvoorbeeld steeds 5 herhalingen links, 5 herhalingen rechts doen.

Frog Jumps
45 seconden

Nog zo’n lekkere, explosieve oefening! Zorg dat je een beetje ruimte om je heen hebt, je wilt nergens tegenaan springen. Je begint laag bij de grond en springt explosief omhoog en naar voren. Probeer je sprong echt zo groot mogelijk te maken!

Ice skaters
45 seconden

Een mooie afsluiter voordat je even mag uitrusten. Pak je ook flink die conditie mee! Het is letterlijk een schaatsbeweging. Klinkt misschien makkelijk, maar in combinatie met de rest zal dat nog flink tegenvallen.

Rust 1-2 minuten, indien nodig rust je wat langer zodat je hartslag weer rustiger is.

Herhaal dit voor totaal 5 rondes!

Helemaal kapot, maar je hebt het wel mooi gedaan!

Photo:Freepik