Handige fitness- en gezondheid apps die je helpen je doelen te halen

top view vrouw koffie smartphone

Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone en wist je al dat je die ideaal kunt inzetten voor het halen van je doelen? Er zijn talloze apps op gezondheidsgebied die je kunnen helpen met een gezondere levensstijl, diëten en sporten.  Van genoeg water drinken tot het bijhouden van je slaapritme, deze apps moet je echt proberen!

1. Voedingstracker

Er zijn meerdere apps waar je je voeding in kunt bijhouden. Zo kun je heel makkelijk zien hoeveel calorieën je op een dag eet én of je genoeg eiwitten binnenkrijgt. De bekendste is Myfitnesspal, maar een andere nieuwkomer is Fitatu. Allebei erg fijn! Je kunt producten makkelijk scannen met de barcodescanner zodat je je niet suf loopt te zoeken. Ideaal!
Tip: gebruik niet de standaard calorieberekening die de apps aanbieden, maar stel je eigen caloriedoel in.

2. Aqualert

Voldoende water drinken heeft zó veel voordelen! Een mooiere huid, maar ook je opgeblazen buik gaat er sneller van weg. Toch ‘vergeet’ je al snel om te drinken, vooral als je druk aan het werk bent. Met deze app kun je zelf een doel instellen, ik heb zelf voor 2.5 liter gekozen, en vervolgens herinnert de app je om de zoveel tijd om water te drinken. Je kunt zelf op het +’je drukken als je een glas op hebt en zo kun je ideaal bijhouden of je genoeg binnenkrijgt!

3. Virtuagym

Met deze app kun je heel makkelijk je trainingen beheren. Je kunt zelf een trainingsschema aanmaken en in de app zetten. Bij elke oefening staat een simpel filmpje van hoe je hem moet uitvoeren. Als je vervolgens gaat trainen, kun je elke keer een oefening afvinken én erbij zetten met hoeveel kilo je het gedaan hebt. Vergeet jij dat ook altijd? Nu niet meer!

4. Sleepcycle

Deze app analyseert je slaapritme. Als je ’s ochtends wakker wordt, kun je bijvoorbeeld zien hoeveel uur je daadwerkelijk geslapen hebt, maar ook hoe lang je diep geslapen hebt. Daarnaast kun je een timer zetten die flexibel is: de app maakt je dan bijvoorbeeld tussen 7 en half 8 wakker, op basis van wanneer je het lichtst slaapt. Het blijkt namelijk dat je dan het meest uitgerust wakker wordt! Als jij net in een diepe slaap zit, dan word je veel vermoeider wakker.

Welke apps kende jij al?

Photo:Freepik

One thought on “Handige fitness- en gezondheid apps die je helpen je doelen te halen

  1. Pingback: De invloed van een slaaptekort op je gezondheid | Be Stronger

Reacties zijn gesloten.