fbpx

Gezonde bananen pannenkoeken met extra eiwit ★

banana banaan pancakes pannenkoeken recept

Ontbijten met pannenkoeken, dat doen we gewoon elke dag! Deze bananen pannenkoeken bevatten een flinke portie eiwitten zodat je de dag goed kunt beginnen. En wie heeft ooit bedacht dat pannenkoeken alleen voor zondagen zijn? Iedereen die van banaan houdt, moet dit proberen!

 Oh, en als je toch bezig bent, maak dan meteen een dubbele portie.. Je zult jezelf dankbaar zijn.

Moeilijkheidsgraad: ★
Bereidingstijd: 15 minuten
Benodigdheden:
  • 1 (rijpe) banaan
  • 1 ei en één extra eiwit
  • 25 gram eiwitpoeder*
  • ca. 20 gram havermeel
  • een snufje bakpoeder
  • diepvriesframbozen

*Eiwitpoeder kun je vervangen door extra havermeel

Zo maak je het:

Prak de rijpe banaan tot een prutje. Heb je een staafmixer? Gebruik hem! Dan wordt het beslag extra luchtig.

Voeg hier het ei, het extra eiwit, het eiwitpoeder en bakpoeder aan toe. Roer dit goed door elkaar.

Kijk goed naar de dikte van je beslag. Is het nog heel dun? Doe er dan havermeel bij tot het dik genoeg is. Tip: je kunt het beslag beter iets te dik maken, dan te dun.

Optioneel kun je nog een snuf kaneel door je beslag doen. Of speculaaskruiden!

Pak een grote koekenpan met een goede antiaanbaklaag. Doe een beetje olijfolie/bakspray in de pan en laat dit eerst goed heet worden.

Giet het beslag in de pan. De structuur van het beslag is niet zo stevig, dus maak meerdere kleine pannenkoekjes in plaats van één grote.

Zet je pit niet te hoog en laat de pannenkoekjes rustig aan één kant bakken voordat je ze omdraait. Hier gaat het vaak mis! Op gegeven moment zie je kleine ‘luchtbelletjes’ in het beslag komen en dan kun je ze gaan omdraaien.

Bak door tot al je beslag op is! Daarna kun je de frambozen in een pannetje/in de magnetron verwarmen en er bovenop gieten.

Eet smakelijk!

MACRO’S VOOR DE COMPLETE PORTIE 406 KCAL | 38G EIWIT | 45G KOOLHYDRATEN | 9G VETTEN
Photo:Freepik

One thought on “Gezonde bananen pannenkoeken met extra eiwit ★

  1. Pingback: Alles over eiwitpoeder: waarom, wanneer en welke? - Be Stronger

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *