fbpx

Ook je buikspieren moet je trainen! Geen probleem met deze ab workout

woman ab workout

Buikspieren kweken? Dat komt wel goed met deze workout. Je pakt hiermee zowel je bovenste-, onderste- als je schuine buikspieren aan. En wees niet bang, het zal niet te makkelijk zijn..

Planken is saai, dus met deze ab workout doen we het anders. Deze oefeningen zullen je vast flink uitdagen. Ga tot het uiterste! Om het je nog iets moeilijker te maken, doen we het anders dan anders. Je doet alle oefeningen achter elkaar. Je begint dus met de ‘dead bug’ en na 15 herhalingen ga je door naar de heel touches enzovoort. Geen rust, helaas pindakaas. Na de 1e ronde mag je wel eventjes uitrusten, 1-2 minuutjes, en dan ga je door! Totaal doe je 3 rondes. Let’s go!

Dead bug
15 herhalingen (per kant)

Klinkt wel leuk he? Doe deze oefening 20 herhalingen per kant, niet smokkelen.

Afbeeldingsresultaat voor abs heel touches

Heel touches
20 herhalingen (per kant)

Tijdens deze oefening kun je heel even uitrusten, hij is iets minder intensief als de rest. Je ligt op je rug met je benen gebogen. Je armen spreid je horizontaal en je beweegt met je linkerhand naar je linkerhiel, waarbij je bovenlichaam meedraait. Daarna met je rechterhand naar je rechterhiel. Eigenlijk een soort side raises, maar dan liggend! Deze ga je zeker voelen branden.

Up and up
20 herhalingen

Dit is een variatie op de lying leg raises. Je ligt op je rug met je benen gestrekt. Je beweegt je benen omhoog en als je ze verticaal hebt, duw je je heupen omhoog zodat je billen van het matje af zijn. Laat je heupen weer zakken en je benen ook.  Laat je benen niet op de grond neerstorten, maar houd ze net boven de grond. Herhaal! Dit is mijn favoriet.

Twisting mountain climbers
20 herhalingen (per kant)

Kom op je handen en voeten. Je staat als het ware in een push-up houding. Buig je linkerknie en breng deze naar je rechterelleboog. Zet je voet daarna weer terug en breng je rechterknie naar je linkerelleboog. Herhaal dit 20 keer. Deze herhalingen voer je snel achter elkaar uit.

Bicycle crunch
20 (per kant)

Om nog even stuk te gaan eindigen we met bicycle crunches! Een echte killer afsluiting.

Vergeet rondes 2 en 3 niet, good luck!